همت ماشین طراح و سازنده انواع دستگاه  استرچ پالت  شیرینگ  بادکن پت  پرکن با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش

---------

--------

اگر برای شما مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در reddit به اشتراک بگذارید

همه ما امروزه محصولاتی که توسط شیرینگ پک تونلی بسته بندی شده اند را دیده ایم. در شرایط امروزی و افزایش روز افزون تولیدات نیاز به بسته بندی های مناسب به جزئی جدایی ناپذیر در صنعت تبدیل شده است.شیرینگ پک تونلی هم مانند بسیاری دیگر از دستگاه های بسته بندی امروزه کاربرد و استفاده فراوان در صنعت تولیدی و بسته بندی دارد.شیرینگ پک همانطور که در مقالات دیگر مطرح شد انواع مدل ها را دارا میباشد که هر کدام مناسب با نوع محصول و یا کارگاه مشخص میباشند.استرچ پالت و شیرینگ پک 2 دستگاهی هستند که امروزه بیشترین سهم را در صنعت بسته بندی دارند.

شیرینگ پک چیست و انواع آن؟

شیرینگ پک تونلی یکی از مدلهای شرینگ پک میباشد و همانگونه که در مقالات قبلی توضیحات جامعی در این زمینه دادیم شیرینگ پک دستگاهی است که از طریق حرارت ایجاد شده باعث جذب فیلم شیرینگ به دور محصولات میشود.فیلم یا همان نایلون این دستگاه ها از قابلیت جذب شوندگی بالایی برخوردار میباشد.این عمل باعث استحکام محصولات در مقابل نفوذ رطوبت و گرد وغبار میشود.بعضی مواقع در محصولات خاصی از نوع uv این نایلون ها نیز استفاده میشود تا محصول در برابر اشعه نیز مقاوم باشد.

شیرینگ پک تونلی که قرار است در مورد آن صحبت کنیم خود مدل ها و انواع مختلفی دارد که امروز قرار است به بررسی کامل در مورد آن بپدازیم.

شیرینگ پک تونلی چیست؟

شیرینگ پک تونلی همانطور که نامش مشخص است,به دلیل این که محصولات از مسیری عبور و از دهنه اینه دستگاه وارد و سمت دیگر خارج میشوند با نام شیرینگ پک تونلی شناخته شده اند.این مدل دستگاه معمولا برای کاخانجاتی که تعداد تولید بالا دارند و به سرعت بیشتری در شیرینگ کردن نیاز دارند مناسب است.معمولا در بسیاری از شرکت ها از شیرینگ پک تونلی در امتداد خط تولید استفاده میکنند تا انتقال محصول از طریق نوار نقاله و به آسانی و سرعت بیشتر انجام گیرد.

شیرینگ پک های تونلی در مدلهای عمود برخط و یا افق بر خط تولید میشوند.این حالت بستگی به فضای کارگاه و همچنین چیدمان خط تولید دارد ولی در هر 2 حالت کارکرد و مکانیزم مشابه هم میباشد.تنها تفاوت در جهت نوار نقاله بر دستگاه است.

شیرینگ پک تونلی

عملکرد شیرینگ پک تونلی چگونه است

در کل تمامی دستگاه های شیرینگ پک کارکرد مشابهی دارند و تفاوتی ندارد که شیرینگ پک تونلی باشد یا شرینگ پک کابینی.اختلافات موجود فقط در سرعت بسته بندی از نظر تعداد در ساعت و ابعاد بسته بندی میباشد و دیگر در موارد دیگر آنچنان اختلافی با هم ندارند.بسته به نوع دستگاه شیرینگ تونلی محصولات یا از طریق اپراتور و یا از طریق نوا نقاله بصورت مستقیم به نوار نقاله دستگاه میرسد.

با عبور محصول از نوار نقاله یک نایلون مخصوص شیرینگ روی آن کشیده میشود.با ورود محصول به داخل تونل دستگاه توسط حرارت ایجاد شده فیلم شیرینگ جذب میشود و همین جذب نایلون است که باعث بسته بندی میشود.در انتهای کار توسط یک فن خنک کننده بسته بندی خنک میشود تا نایلون از حالت نرم خارج گردد به این شکل بسته مشخص شده بصورت کامل در اصطلاح شیرینگ میشود.

انواع شیرینگ پک تونلی

شرینگ پک تونلی هم نظر مکانیزم عملکردی و هم از نظر نوع تغذیه به مدل های متفاوتی تقسیم میشوند.این مدلها که هر کدام برای کسب و کار مشخصی کاربرد دارند عبارتند از:

  • شیرینگ پک تونلی گازسوز
  • شیرینگ پک تونلی برقی
  • شیرینگ پک تونلی دوگانه سوز(برق,گاز)

از نظر مکانیزم عملکردی نیز این دستگاه ها به 2 دسته کلی تقسیم میشوند که عبارتند از:

  • شیرینگ پک اتوماتیک
  • شیرینگ پک نیمه اتوماتیک

شیرینگ پک تونلی گازسوز

در واقع چه این مدل و چه مدلهای دیگر شیرینگ پک تونلی عملکرد یکسان دارند.در این مدل فقط نوع سوختی که حرارت ایجاد میکند متفاوت است و از طریق سوخت گاز حرارت ایجاد میشود نه برق.این مدل برای مناطقی که گاز شهری ندارند اصلا توصیه نمیشود چون تامین سوخت این دستگاه های با سیلندر گاز اصلا منطقی و به صرفه نیست هر چند دستگاه ها قابلیت اتصال به گاز سیلندری(کپسول)را نیز دارد.

استفاده از سیلندر در تیراژ پایین مشکلی ندارد.مصرف گاز در این دستگاه ها حدود 2 متر مکعب در ساعت میباشد.حتما باید به افت فشار گاز نیز دقت شود تا در کارکرد دستگاه اختلالی ایجاد نگردد.البته بهترین حالت استفاده از مدل های دوگانه سوز است هر چند در هر 3 مدل کیفیت و نتیجه کار یکسان میباشد.

شیرینگ پک تونلی برقی

دستگاه شیرینگ پک تونلی برقی منبع انرژی ایجاد حرارت را از برق تامین میکند,یعنی در این دستگاه ها از المنت های حرارتی استفاده میگردد و دیگر گاز نقشی برای ایجاد حرارت ندارد.البته خود این مورد که مصرف برق یا گاز در این دستگاه بصرفه است جای بحث دارد.استفاده از هر کدام از 2نوع انرژی برقی و گازی مزایا و معایب خاص خود را دارد که با کمی بررسی و محاسبه میتوان به نتیجه مطلوب دست یافت.

البته دقت تنظیم حرارت در مدلهای برقی بالاتر است و تعویض المنت به راحتی امکان پذیر است هر چند در مدل گازی آنچنان خرابی وجود ندارد و بیشتر فرسودگی قطعات حاصل میشود و آن هم در دراز مدن پیش می آید.

4 پاسخ

  1. سلام.
    برای بسته بندی بطری های نوشیدنی نیاز به بسته بندی های هم بصورت اولیه جهت پک کردن و سلفون پیچ کردن پالت ها جهت جابجایی داریم لطفا در این مورد راهنمایی بفرمایید؟

    1. سلام و درود.
      بسته بندی مورد نظر شما نیاز به ۲ مدل دستگاه دارد که ابتدا برای پک کردن و ایجاد باکس ۶ تایی بوسیله دستگاه شیرینگ پک و جهت سلفون پیچی پالت در انتها باید از دستگاه استرچ پالت استفاده گردد.

  2. سلام.لطفا در مورد خرید دستگاه شیرینگ پک مناسب جهت کارگاه ما مدلی از محصولات خود را معرفی کنید.در ساعت 200 بسته نیاز به شیرینگ شدن دارد.

    1. سلام.
      معمولا این تعداد را اکثر دستگاه ها بسته بندی میکنند.در صورت نیاز به بررسی دقیق تر میتوانید از صفحه شیرینگ پک توضیحات جامع در این مورد مطالعه و سپس دستگاه مناسب را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.